به گزارش كميته آموزش ، پژوهش و استعداديابي فدراسيون شطرنج، نشست بازاريابي در شطرنج با حضور دكتر محمد خبيري استاد دانشگاه تهران در فدراسيون شطرنج برگزار شد.
در اين جلسه که
مورخ 3 اردیبهشت برگزار گردید، مهندس كامبوزيا رياست فدراسيون با اعلام
نياز فدراسيون هاي ورزشي به منابع مالي پايدار ، برخي موانع بازاريابي در
شطرنج كشور را تشريح نمود.
در ادامه ، دكتر خبيري با تشريح اصول و قواعد بازاريابي در ورزش ، بر لزوم تقويت رويكرد علمي به مقوله بازاريابي تاكيد نمود.
وي
همچنين با ذكر تجارب بين المللي و مثال هايي از برخي سازمان ها و تيم هاي
ورزشي موفق در حوزه بازاريابي ، توان جامعه شطرنج كشور را در اين حوزه
مهم ، با در نظر گرفتن عوامل ذيل مناسب ارزيابي نمود:
- وجود نيروي انساني متخصص و علاقمند
- تعداد قابل توجه ورزشكاران و علاقمندان
- سهولت دسترسي و نگاه مثبت خانواده هاي ايراني به رشته شطرنج
- رويكرد
دانش محور در فعاليت ها (راه اندازي مركز علمي ـ كاربردي ، بهره گيري از
متخصصان و صاحب نظران در زمينه هاي تخصصي ، طراحي برنامه ريزي استراتژيك ٥
ساله فدراسيون و ...)
وي همچنين براي حضور مجدد در جلسات مشابه ، اعلام آمادگي نمود.
در پايان جلسه با تشكيل كميته بازاريابي در فدراسيون شطرنج موافقت شد.